יום שלישי, אוגוסט 30, 2016

מנאלי

מנאלי הישנה לא השתנתה כמעט, החנויות, המסעדות, הגסטהאוזים, סוכני הנסיעות, הכל סובב סביב התיירות של התרמילאים ובעיקר הישראלים. הנוכחות שלהם עוד יותר חזקה מאשר בצ׳אנגספה בלה, ואני לא אתפלא אם אשמע שהמקומיים חושבים שבישראל יש כמה מאות מליוני אנשים…

אין הרבה מה לספר על מנאלי, היא לא בדיוק ״כוס התה שלי״ כמו שאוצרים האנגלים, העיירה מוצפת בישראלים שביניהם נראים מדי פעם אירופים מדובללים וזרוקים, וכמה תיירים מבוגרים כמונו, בעיקר ישראלים. רוב הצעירים מגיעים לפה לרבוץ ביחד וליהנות מהאווירה המפנקת תוך עישון של כל מיני חומרים, מותרים ואסורים… יש גם כאלה שיוצאים לטרקים, או מתארגנים לנסיעה לעמק ספיטי או ללה, או כמונו חוזרים מלה וממשיכים לדהארמסלה או לדלהי. לנוסעים הלאה זוהי בעיקר תחנת מעבר, ומי שנשאר הרבה זמן לא מתעניין כל כך במראות ובחוויות הטיול ומעדיף את החברה והתמסטלות. אינני שופטת, יכול להיות שזה מין שלב בהתבגרות והתרסה כלפי החינוך בבית והמשמעת בצבא כאיזשהו מרד שצריך לעשות כדי לחזור לתלם אחריו, ויכול להיות שזו חולשה חברתית ורצון להתקבל כמי שאינו פוחד, קשה לדעת בדיוק. בכל מקרה היינו ב״בית הישראלי״, יוזמה של רשות הסמים של מדינת ישראל, בית שמתפקד במנאלי מאפריל עד נובמבר ואז עובר לגואה ונמצא שם עד סוף מרץ, כך מכסה את כל חודשי השנה במקומות הריכוז של הישראלים המעשנים. תפקידם לעזור למחפשים עזרה ולאתר את אלה שאינם מודעים לצורך שלה בעזרה כזאת ולהציע אותה, וכך למנוע מקרים של ׳שרוטים׳ שחוזרים מהודו ומצבם כה חמור שקשה מאוד להוציא אותם מהמקום האפל בו הם נמצאים. המקום מאוד מושקע, יש מועדון נחמד וגדול עם ספריה עשירה, יש סרטים, יש גם חדר אינטרנט בתשלום, ואפילו מסעדה צמחונית זולה ויש שם גם משרד של סוכן נסיעות שמתמחה בטיפול בישראלים. בקיצור הכל לצורכי המטייל הישראלי הצעיר, בעיקר כדי למשוך אותם לבלות במקום כדי שיוכלו לאתר את אלה הזקוקים לעזרה. היינו גם בבית חב״ד שגם הם פתחו מסעדה זולה בקומה השניה כדי למשוך את הצעירים אליהם, ואלה אכן מגיעים בהמוניהם. כמובן שלהם יש אג׳נדה משלהם, אבל אני בטוחה שגם הם מנסים לעזור ככל האפשר גם כשאין סיכוי לחזרה בתשובה.

הלכנו ביער המפריד בין מנאלי הישנה והחדשה,







הסתובבנו קצת עם אלי ורחל לחפש להם מצלמה והתרשמנו מהמדרחוב המהודר והנוח והניקיון היחסי ביער שזכרנו הצפופה ומלוכלכת, וטיילנו לבד גם במלונות המהודרים שנמצאים בין שתי המנאלי שחלקם שייכים למשפחות אנגלו הודיות, כלומר צאצאי חיילים בריטיים שנשאו נשים מקומיות והשתקעו שם, ובתיהם בסגנון הקולוניאלי המכובד שופצו והפכו למלונות. 







טיילנו גם במנאלי הישנה, הכפר שנמצא מעל האזור התיירותי ושומר עדיין על אופיו הכפרי









כן,  גדל בר ברחובות... 


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

ברוכים הבאים.
עשיתם לנו טיול נהדר
חיבוקים