יום שבת, מאי 07, 2005

29.4.05 סנטסווה אשרם, לקסמן ג'ולה


מחר ימלאו חודשיים לבואנו להודו ולי נדמה שזה כבר שנתיים מבחינת האינטנסיביות ויומיים מבחינת המהירות שבה הם עברו.
בשבוע האחרון לא קרה הרבה, מפני שאני חולה וכל מה שעשיתי בעצמי ואצל רופא האיורובידיה לא עזר ומייד תבינו מדוע. התחלתי לקחת את התרופות שלו ולא הרגשתי שום שיפור בהצטננות, ורק מערכת העיכול שלי החלה לעבוד בצורה חלקה יותר לאחר שלקחתי אבקה שנתן לי לפני השינה ואכלתי לפי ההוראות שלו.
למחרת רק שוטטנו קצת ביציאה מן האזור שבו אנחנו גרים: "Luxman Jula" לכיוון היער, רצינו לראות את החופים היפים שהמליצו לנו ישראלים שכנים במלון. הגענו לחוף שבמעברו השני היו אוהלי קמפניג וצריפים והם שייכים כנראה לחברות הרפטינג שאנחנו מקווים להשתמש בשירותי אחת מהן בקרוב. החול הנוצץ והאפרפר במקצת מדהים ונעים ללכת עליו יחפים אך המים קרים מאוד ורק המקומיים שכבר ידוע שהם עשויים מחומר אחר יכולים להתרחץ וליהנות מכך.
בדרך בחזרה ראינו זקן בלבוש סהאדו יושב ושר לבחורה שנראתה ישראלית, ולגבר שעמד לידם והקשיב. נעצרנו ונדהמנו לשמוע את הזקן הצנום והקירח וכמעט חסר השיניים מדבר באנגלית מצויינת וברורה, כאליו היה בילה כמה שנים באוקספורד. הוא דיבר על חיפוש האלוהים והשאיפה להתקרבות אליו והזמניות של הגוף והחומר ועוד. מדי פעם היה שר כמה בתים ומתרגם אותם מייד. אפי ניסה לתחקר אותו כמו שהוא עושה תמיד, והבחורה אמרה פתאום: אפי?! והתברר שזו מירב, המנהלת האדמיניסטרטיבית של רידמן, שיצאה להודו קצת לפנינו. היא הייתה עם החבר שלה, אנגלי שהכירה בטיול. שתינו עמדנו בצד ונשפכנו בזמן שאפי וג'וליאן, החבר, המשיכו לדבר עם הסהאדו. הוא סיפר שכבר עשרים שנה הוא ברישיקש וכמעט לא יצא ממנה אלא להארידוואר הקדושה הנמצאת בשכנות ולעוד כמה מקומות קדושים שנמצאים לא רחוק. (הוא בן שמונים, וזה אומר שהוא עזב את חייו הקודמים בגיל שישים) אבל בשלב מסויים הצטרף לשיחה הודי כרסתן שעבר שם והתחיל לדקלם כל מיני אמירות שחוקות על האמונה והמסירות לאל והשתלט על השיחה.
אפי ניסה לשאול אותו כמה הוא עצמו התקרב לאל במשך שנות הסיגוף הארוכות וקיבל תשוב מתחמקת וכללית על הנפש המחכה להתאחד עם האל וכו'. אבל פניו האירו בשמחה והנאה וסיפוק עצום מחייו הנוכחיים ואני שמחתי שסוף סוף זכיתי לראות סהאדו אמיתי שכל מה שיש לו זו הגלימה הכתומה וכלי האוכל והוא אינו מבקש כסף אלא מעדיף לשורר לנו פסוקים דתיים שחיבר מתורגמים לאנגלית במקום. (התמונה קצת קודם בבלוג)
מירב המליצה על נסיעה להרבידר ועל עליה ברכבל למקדש ועל הגשר השני שעליו כבר שמענו המלצה מאביבה. נפרדנו בהבטחה להיפגש בקרוב אבל מאז לא ראינו אותם.

אין תגובות: